Stoppen met bloggen, hoe verder?!

Mijn blog stopt en meer Acrealife?!

Vandaag een artikel waarvan ik tot kort niet had verwacht dat ik deze ging schrijven. Namelijk mijn laatste artikel op Acrealife! Ja, ik ga stoppen met bloggen en leg je in dit artikel uit waarom ik deze keuze heb gemaakt. Nu was het de bedoeling om dit te doen in een video. Echter merkte ik dat ik me daarin niet goed/duidelijk kon verwoorden, dus vandaar hierbij dit blogartikel! Dat ik ga stoppen met bloggen betekend trouwens niet dat ik stop met Acrealife!! Acrealife gaat namelijk gewoon door! Maar zal wel een andere vorm krijgen en geen blog meer bevatten.

Waarom ga ik stoppen?

Eigenlijk zit ik al een hele tijd met het gevoel dat ik niet mijn draai kan vinden met het bloggen. Ik had er vaak geen plezier meer in en ik stoorde me eraan hoeveel tijd/energie mijn blog koste. Zoals jullie waarschijnlijk wel weten ben ik online op 5 verschillende plekken te vinden. Mijn blog, YouTube, Instagram, Facebook pagina en de Facebook groep. Van deze 5 koste mijn blog mij de meeste tijd/energie, de rest stond hier eigenlijk in teken van.

Vind ik het nog wel leuk?

Echter wanneer ik kijk naar wat ik het leukste vind staat mijn blog op de laatste plek. Ik vind het veel leuker om video’s te maken op YouTube, foto’s/berichten te plaatsen op Instagram en Facebook en de interactie aan te gaan in de Facebook groep. Ook merkte ik dat mijn blog ervoor zorgde dat ik anders/minder creatief bezig ging. Ik dacht teveel na over wat leuk kon zijn voor mijn blog, in plaats van dat ik mijn creativiteit deelde.

hoe mijn blog mijn creativiteit tegen houd

Vooral nu het steeds beter met mij gaat (lees blogs sociale fobie) merk ik dat ik niet meer de tijd/energie heb/wil steken in mijn blog. Het is een hobby, maar ook een verplichting geworden. Daarnaast merk ik dat ik zelf bijna geen blogs meer lees, en ook mijn bezoekers minder actief zijn op mijn blog dan op andere platformen. Ook moet je aan steeds meer regels voldoen, en steeds meer verstand hebben van de technische kanten van het bloggen. Alles bij elkaar heb ik dus het gevoel dat mijn blog mij meer tegenhoud om te doen wat ik eigenlijk wil doen. En dat is mijn creativiteit met jullie delen!

En nu….

Daarom heb ik besloten dat dit mijn laatste artikel wordt en dat ik mijn blog zal gaan verwijderen. Dit omdat ik weet dat ik anders toch weer hier mee aan de slag wil gaan. Door dit te doen hoop ik meer ruimte te krijgen om me bezig te houden met het delen van mijn creativiteit. Dit zal ik doen op Instagram en Facebook! Ook zal ik meer te vinden zijn in de Facebookgroep! En zal ik proberen meer video’s te gaan plaatsen op YouTube! De komende tijd zal ik hierin proberen mijn weg te vinden. Ik wil in ieder geval iedereen die mijn blog deze twee jaren heeft gevolgd heel erg bedanken. Ik hoop jullie terug te zien op de andere kanalen!

2 gedachtes over “Stoppen met bloggen, hoe verder?!

  1. Smurfige knutselfan zegt:

    Jammer dat je gaat stppoe met je blog, ik kwam vaak even kijken. Maar ik volg ook je you-tube kanaal en blijf je daar zeker volgen( ik ben een abbo)
    Je moet doen waar je jezelf prettig bij voelt.
    Veel succes en zie je weer in een videošŸ‘šŸ’‹

    Like

Plaats een reactie